Native

Vill du jobba varumärkesbyggande och få chans till en djupare och mer långsiktig relation med kunderna? Då är nativeannonsering ett bra val.

En nativeannons är en annons som är utformad och fungerar som övrigt redaktionellt innehåll på sajten. Eftersom den är integrerad i nyhetsflödet avbryts inte läsupplevelsen och användaren tar därmed till sig innehållet som om det vore en naturlig del av sajten. Annonsen är tydligt markerad som annons och med vilket företag som står bakom innehållet.

Klicka på bilderna för att läsa mer om hur det funkar.

Förutom artikelpuffen på startsidan, kan artikeln få exponering på andra ställen på och utanför sajten:

  • Under mest lästa artiklar
  • Som sökträff i artikelsök
  • Som rekommenderat innehåll
  • Som delad artikel i sociala medier

Klicka på bilderna och bläddra framåt för att läsa mer.


Mätning och utvärdering

Under kampanjen mäter vi en rad olika parametrar som utvärderas med annonsören efter avslutad kampanj.
Exempelvis:
  • Besök per artikel
  • Lästid per artikel
  • Trafik vidare till kundens hemsida
  • Delningar i sociala medier
    m.m


 

Priser och synlighet

Våra nativeannonser exponeras på startsidan i alla enheter – desktop, tablet och mobil.
30.000 kr för två veckor med 25% av annonsvisningarna.
25% av annonsvisningarna kan även uttryckas som 25% sov och betyder att din annons i snitt syns på var fjärde sidvisning.

Produktion Native

Produktion av nativeannonsen kan ske på två olika sätt:
1. Innehållet produceras av annonsören själva (i samråd med SMP annons).
2. SMP Annons producerar innehållet, som då offereras separat utefter annonsörens behov och önskemål.
Smålandsposten har som ansvariga utgivare rätt att neka innehåll på sajten.
Det framgår tydligt för läsaren att annonsören står för innehållet och att Smålandsposten inte är avsändaren.